Now Everybody Can Fly With MAS

Saya dijangka akan menghadiri mesyuarat pelesenan air mineral anjuran Kementerian Kesihatan pada 8-10 April depan di Pulau Pinang. Tiba-tiba saya rasa teringatkan keluarga saya yang berada di Bandar Seri Putra. Bagus juga kalau isteri dan anak-anak dapat hadir bersama. Oleh kerana mesyuarat tersebut diadakan pada hari sekolah maka isteri saya merasa agak keberatan kerana tak mahu anak-anak ponteng sekolah. Entah macamana isteri saya mencadangkan agar mereka naik kapalterbang pada hari Jumaat malam.

Saya terus melayari internet dan terus ke web Malaysia Airline mencari-cari flight yang sesuai. Malangnya tiada masa yang sesuai. Lantas saya cuba pula melihat jadual hari Sabtu. Laman web MAS membawa saya ke jadual hari Sabtu. Ahh ada tapi agak lewat, jam 2:50 petang dari KLIA. Yang mengejutkan saya harga tiketnya RM32 untuk tiket sehala. Wah ini sudah bagus, maka saya terus tempah untuk 5 orang iaitu 2 dewasa dan 3 kanak-kanak. Mula-mula kena daftar member dulu, lepas tu dalam masa 15 minit, saya menempah dan membayar dengan menggunakan kad kredit. Jumlahnya RM354.00 sahaja untuk 5 orang. Wow seronok betul rasanya dapat bagi peluang pada isteri dan anak-anak naik kapalterbang. Saya dah selalu sangat naik flight, dah jemu..(ewah belagak..:) Alhamdulillah mudah-mudahan isteri dan anak-anak akan enjoy dapat naik MAS setelah begitu lama tak berpeluang. Last sekali 9 tahun yang lalu dari Kota Kinabalu ke KL. Seronok lah...Terima kasih MAS.

Comments

Unknown said…
Tambang KLIA Express dari KL Sentral ke KLIA juga RM35.campur tambang MAS baru RM70, murah lagi tu. Kalau nak lagi murah naik bas KL sentral KLIA RM9,untung lagi.

Saya tak dapat hadir ke Penang masa tu, terpaksa habiskan meeting SK1 2009 yang tertunggak yang di adakan pada tarikh yang sama.
Nizar A. Rahim said…
Kami pun ada program di Pulau Sibu, Mersing perasmian telaga tiub oleh Dato' KP dari 6-8 April. Abis petang tu menyebeang laut, saya akan terus ke Penang, perjalanan sejauh 600km. Tak tahulah sampai Penang jam berapa nanti..Penat dehhh...

Popular Posts