Khas Untuk Ibu Bapa Yang Risau PMR & UPSR Menjelang Tiba

Salam,

http://www.scorea.com.my/eng/demo.cfm

Peperiksaan UPSR tinggal 54 hari sahaja lagi, manakala PMR 68 hari lagi. Ibu bapa biasanya lebih risau daripada anak-anak. Anak-anak rileks sahaja. Ibu bapalah yang berbuih mulut menyuruh anak-anak belajar. Topik yang mana anak-anak masih lemah, sukar hendak ditentukan. Kaedah ibu bapa hendak memantau perkembangan pelajaran anak-anak pun sukar, masa pun tiada, khususnya bagi yang bekerja.

Kini tidak lagi, bila saya diperkenalkan dengan sebuah program pembelajaran dalam talian internet. Program ini namanya Program Score A yang dibangunkan oleh Kenshido Sdn Bhd. Dengan program ini saya boleh:
  1. Memantau perkembangan anak-anak saya (PMR, UPSR) iaitu Jalaludin dan Yasmin, di mana kelemahan mereka, topik apa, mata pelajaran apa secara online. Saya boleh rujuk kepada e-Report Kad mereka. Semuanya dalam talian internet. Bagus betul.
  2. Segala keputusan masuk dalam sms telefon saya. Maka saya pun tahu berapa banyak latihan yang mereka buat setiap hari. Topik di mana markahnya rendah maka saya tahulah mereka lemah dalam topik itu dan perlu fokus lebih.
  3. Ada juga e-Nota yang disusun secara peta minda (ada warna, carta alir) yang memudahkan anak-anak saya mengingati sesuatu subjek. Boleh dicetak pula.
  4. Ada e-Dictionary di mana perkataan Inggeris yang tidak difahami, klik saja 2 kali terus keluar Dictionary. Fuhh..mudah sungguh budak-budak belajar sekarang.
  5. Ada juga soalan-soalan peperiksaan sebenar daripada tahun 1993-2009. Tak payahlah beli buku-buku soalan tu.
  6. Anak-anak saya boleh belajar dan jawab soalan di mana-mana sahaja, asalkan ada talian internet, oklah...
  7. Harga pun murah berbanding masa saya hantar mereka tuisyen dulu, bayar tuisyen RM310 sebulan untuk 2 orang, 10 bulan dah RM3,100 (mak aiii). Program ni saya cuma bayar RM598 sahaja untuk 6 bulan!!!!. Tambahan anak ketiga saya, Sofia Tahun 4 pun boleh join free sahaja. Best lah, mana nak cari program hebat macam ni.

Bagi kawan-kawan pembaca blog ini yang hendak merasai pengalaman hebat macam saya, saya sarankan joinlah, pendidikan anak-anak punya pasal janganlah berkira. Saya nak aim dia orang dapat Straight A dalam kedua-dua UPSR dan PMR. Testimoni dah banyak, budak-budak sekolah asrama yang selalu dapat Straight A tu rupa-rupanya guna Program Score A ini. Tapi dia orang guna percuma lah, sekolah dah bayar. Mudah-mudahan Allah makbulkan doa saya dan isteri.

Bagi kawan-kawan yang nak try-try dulu, klik saja link di bawah ini. Biar anak-anak cuba, mesti dia orang suka punya, macam game je..

http://www.scorea.com.my/eng/demo.cfm

Masukkan password: 82828

Lepas itu kalau nak join atau nak tanya berkenaan Program Score A yang sebenar, call/sms/emel saya seperti di bawah.

Nizar
h.p: 012-2700045
e-mel: razinx@gmail.com

Ok..Jumpa Lagi

Comments

Adzriel AB said…
Tahniah atas kejayaan anak2.. tahun 2011 anak dara pulak ambil PMR... so time to get ready..
Liza Abu Bakar

Popular Posts