Berjumpa Kawan Lama


Setiap kali Hari Raya, jika saya ada peluang beraya ke Perak, saya tidak lepas peluang menziarahi kawan lama saya Khairul Saleh Mohd Yusop samada di Parit rumah keluarganya atau di rumah beliau di Pangkalan Jaya, Pasir Putih, Ipoh. Uniknya saleh ini adalah saya bersekolah dengannya sejak tahun 1976 di SK Iskandar Shah, Parit dan dari tahun 1980-1985 di STAR, Ipoh. Saya juga berada di rumah Biru bersama Saleh sepanjang bersekolah di STAR. Saleh tetap Saleh yang mula-mula saya kenal sejak 30 tahun yang lalu. Kelakar, merendah diri dan terlalu menjaga hati kawan (saya).
Yang meriahnya kali ini adalah turut serta dalam senarai kawan lama saya adalah Jamilah Othman yang dulu rumahnya terletak berhampiran dengan madrasah merah berhampiran SK Iskandar. Jamilah saya temui semula dalam portal social network terkenal Facebook melalui seorang lagi kawan lama, Noorhayati Munit aka Yong. Tentu sekali ceritanya berkisar kepada cerita-cerita lama tahun 70-an hingga 80-an. Jamilah telah berumah tangga dan mempunyai dua anak bujang. Saleh ada anak kecil berumur setahun setengah, jumlah anak 4 orang. Jamilah ada cadangkan supaya diadakan small reunion di kalangan kawan lain sekitar Lembah Klang. Saya masih berfikir-fikir samada hendak adakan atau tidak, maklumlah assignment Master saya banyak yang belum siap. Takut tak terbahagi masa yang cukup. Tengoklah macamana, Insya Allah.

Comments

Popular Posts